Ugdymo kokybės iššūkiais ir įžvalgomis ateičiai dalintasi respublikiniu mastu

Ikimokyklinio ugdymo kokybė – tai ne tik profesinis, bet ir visuomeninis įsipareigojimas. Būtent pirmieji vaiko gyvenimo metai yra laikotarpis, kai formuojasi pagrindai visam tolesniam augimui, mokymuisi ir asmenybės sklaidai.

Šiomis mintimis vadovaujami Šilutės švietimo pagalbos tarnybos direktorius Kęstutis Mockus, Šilutės lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ direktorė Daiva Mikulskytė, Šilutės lopšelio-darželio „Pušelė“ direktorė Živilė Šveikauskienė, Šilutės lopšelio-darželio „Raudonkepuraitė“ direktorė Vidmantė Miliauskaitė-Mencė, Šilutės lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ direktorė Alicija Odinbergienė ir Šilutės r. Švėkšnos lopšelio-darželio direktorė Onutė Jurjonienė susibūrė į komandą, kad išryškintų ikimokyklinio ugdymo kokybės elementus šiandienos ir ateities kontekstuose ir suorganizavo konferenciją.

Respublikinė mokslinė-praktinė ikimokyklinio ugdymo konferencija „Ikimokyklinio ugdymo kokybė: šiandienos iššūkiai ir ateities aktualijos“ š. m. lapkričio 25 d. sukvietė Šilutės rajono savivaldybės atstovus, Respublikos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojus, įstaigų vadovus ir švietimo pagalbos specialistus pasidalinti patirtimi – kaip sekasi siekti ugdymo kokybės ir su kokiais iššūkiais susiduriama ugdant mažuosius darželiuose.

Konferencijos dalyvius pasveikino Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjos pavaduotoja Jovita Jankauskienė. Organizatoriai kvietė pažvelgti į ikimokyklinio ugdymo sistemą iš arčiau, drąsiai įvardyti tai, kas kelia nerimą, ir įkvėpti pokyčiams, kurie padėtų mažiesiems augti saugioje, atviroje ir jų potencialą puoselėjančioje aplinkoje. Taip pat buvo aptarti kintantys šeimų poreikiai, šiuolaikinių ugdymo metodų paieška, sprendimai, galintys padėti formuoti ateities ikimokyklinį ugdymą – tvaresnį, inovatyvesnį ir labiau orientuotą į vaiką.

Konferencijoje išryškėjo keli svarbūs aspektai. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos šiandien susiduria su kintančiais vaikų ir šeimų poreikiais, skaitmeninių technologijų įtaka, ne visuomet pakankamais ištekliais bei augančiais lūkesčiais ugdymo kokybei ir mokytojo profesijai. Norint kalbėti apie kokybišką ugdymą, būtina investuoti į pedagogo kompetencijų tobulinimą bei emocinę gerovę. Labai svarbus ir bendruomenės vaidmuo – tėvai, ugdymo įstaigų vadovai, specialistai ir partneriai yra vienos grandinės dalys, todėl veikdami kartu, remdamiesi bendru sutarimu ir pasitikėjimu, gali užtikrinti kiekvienam vaikui geriausias galimybes augti ir ugdytis.

Taip pat buvo pažvelgta į ateities aktualijas, kurios reikalauja lankstumo, inovatyvumo ir atvirumo pokyčiams. Tvarios ugdymo aplinkos, socioemocinis ir įtraukusis ugdymas, prasmingas technologijų taikymas, personalizuotas ugdymas, nuolatinis mokytojo kompetencijų tobulinimas, saviraiškos ir lyderystės stiprinimas – tai kryptys, kurios jau šiandien formuoja rytojaus ikimokyklinį ugdymą. Ateitį, kurioje ikimokyklinis ugdymas išliks stipriu ir kokybišku švietimo sistemos pamatu.

Konferencijos organizatoriai nuoširdžiai dėkoja Šilutės švietimo pagalbos tarnybai, Šilutės rajono savivaldybės administracijai, Šilutės kultūros centrui, kiekvienam konferencijos pranešėjui ir dalyviui, konferencijos moderatoriams už įžvalgas, diskusijas ir pasidalytą patirtį – tai svarus indėlis į kokybiškesnį ugdymą mūsų mažiausiems.

Konferencijos organizatoriai

Prenumeruoti
Pranešti apie

0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus